måndag 20 juni 2011

Flugfiske

Idag kom jag ut för första gången på två veckor ungefär. Jobbat så mycket att jag helt enkelt inte hunnit med.
Hur som helst var jag riktigt taggad för att äntligen komma ut och fiska lite.

Jag och far åkte ut till knivtjärn strax efter 2 för att prova lite.
Sjön var helt död och det syntes knappt några vak alls.
Bytte flugor till höger och vänster men inget verkade funka.
Till sist fick jag i alla fall min första fisk på flugspö, en riktigt stor röding på ungefär ett hekto.
Det hela slutade med en fisk och ett hugg för mig, Ecke fick endast ett hugg.

Lite trist att när man äntligen får chansen så vill inte fisken vara med.
Nu blir det fiskefritt igen fram till helgen då det eventuellt bär av upp till stugan för lite abborrjiggning.

/Olof

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar