måndag 16 juni 2014

Gäddtävling på Marmen

I lördags var jag med på Sportfishmasters SM-kval i gäddfiske på Marmen. Det var Emil som hörde av sig och sa att dom hade en plats över i båten och undrade om jag ville hänga med, gäddfiske är väl inte det jag sysslar mest med men jag har ju prylar och brukar köra några jerkpass varje år iallafall så jag tackade ja!

Emils klubbkamrat Johan hade precis fått hem sin nya båt, en Alumacraft som var riktigt fin att fiska ifrån. Tyvärr fungerade inte våran taktik från början så vi halkade efter lite men lyckades tillslut få fem gäddor som gav 335cm och en 3eplats, tappade en bättre gädda utanför håvkanten på slutet som förmodligen hade givit segern som bara var några centimeter bort! Det var riktigt roligt iallafall :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar