lördag 14 januari 2012

Hästtjärn

Idag ringde klockan 0530 och en timme senare bar det iväg mot Hästtjärn och vi möttes av en fullpackad parkering.Det var Jag, Farsan, Sofie, Olle och Ecke som skulle premiärfiska röding.

Startskottet gick och det kom inte upp några fiskar första halvtimmen på våran sida av sjön iaf. En kvinna en bit bort hade ekolod och berättade att fisken snurrade på 1-2m under isen så vi justerade djupet på blänkena och första huggen kom. Men det gick ganska lång tid mellan huggen!

När vi gick runt o snackade med andra i slutet av dagen hade alla haft ungefär samma resultat. Ganska trögfiskat och ingen riktig premiärhuggsexa som det ibland kan vara på p&t.

Förutom att fisket var trögt var det en toppendag, kanonväder och ett riktigt bra arrangemang av dom som har hand om Hästtjärn. Det bjöds på nykokt kaffe och soppa och det var riktigt välkommet i minusgraderna.

Olle fiskade bäst med 3 fiskar, Farsan fick 2, Jag och Sofie knep varsin och Ecke blev utan den här gången.

Jag tappade även en fin 10min innan vi skulle åka hem. Hade lämnat spöt i skryllan och fisken högg och tog nästan med sig prylarna ner under isen. Den släppte i hålet och lyckades precis vända innan jag fick av mig vanten och skulle stoppa ner näven.






/Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar