onsdag 28 maj 2014

Sista turen i bergeforsen och havsöringen

Var ute och fiskade i Lördags men gjorde bort mig totalt och fick åka hem med två hugg trots att det var bra fiske och många fick, fel val av plats och nej inte en toppendag från min sida helt enkelt. I måndags blev det en tur med Emil som resulterade i en mindre fisk för honom och ett gäng tappade medan mitt dåliga flyt höll i sig.

Extra skönt att åka ut idag och ta lite revansch på sista turen och allt, tror fisket håller i sig några dagar men har tyvärr inte tid att fiska mer havsöring nu, får väl summera som en helt ok säsong även om den förra var bättre och de stora har uteblivit för våran del!

Idag lyckades jag fiska helt rätt och hade 4 i båten och en hel del kontakter och tappad fisk utöver det, en riktigt bra dag i högvattnet (över 1000kubik hela dagen). Mina största var på 1.5 och 1.2 idag, hade brorsan med mig och han fick en 6hektos och tappade en kilosfisk, kom upp nån sprattel 5-6hg för mig också.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar