torsdag 23 februari 2012

Björköfjärden

Idag blev det en tur till Björköfjärden i finvädret. Det var +5 grader och 4ms när jag kom ut vid 1245 ungefär. Det var en decimeter snö och lite vatten imellan så det var riktigt tungt att ta sig ut.

Nappade på bra som vanligt och jag behöll en 10-15 matfiskar. Drog på en gädda på kilot som slet av tafsen i hålet, lite synd att bli av med myskan men bättre det än pirken :)

På vägen hem hittade jag en hund som gått vilse och satt något utmattad mitt på vägen. Tur nog så fanns de ett telefonnummer på halsbandet. Ägaren berättade att hunden fått syn på en orrhöna och sprungit iväg, hon hade varit borta i 5 timmar.

Ganska mycket snö på isen.

Mitt bland abborrarna stod en ensam mört!

Några av fiskarna jag tog reda på

Finväder!
/Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar