onsdag 29 februari 2012

Lake

Blev riktigt sugen på att testa på lakepimpel efter att Olle var ut häromkvällen. Idag hade jag min enda lediga kväll på en vecka så jag bestämde mig för att testa.

Var ute på isen vid 1745 ungefär och borrade upp några hål och placerade ut 3spön sen blev det kolsvart lagom tills jag var klar med det. Efter en timme var den första laken och petade på ett bete.

Jag fick upp den och vägde den till 1.9kg sen fortsatte det hugga med 20minuters mellanrum. Åkte hem strax efter att jag fått den 4e.

1.91kg - 2.53kg - 1.19kg - 1.05kg Ganska lyckad första tur måste jag säga :)
C&R på samtliga.

1.91

2.53

1.19


1.05

Inte direkt en vacker fisk.

Lägg till bildtext
/Pontus

2 kommentarer:

  1. Nu har ni fått en bloggföljare... :)
    Kul att ni får lite lake, törs man fråga var ni hittat dom? Har testat Norafjärden nån gång i vinter men det är stendött där...

    SvaraRadera
  2. Skicka ett mail till dioxinfiske@gmail.com så kan du få detaljer /Pontus

    SvaraRadera