måndag 5 december 2011

Äntligen pimpelfiske

Idag bar det iväg för lite pimpelfiske. Vi testade en tjärn som ligger högt upp och hoppades att isen skulle vara bra, vi möttes av 10cm kärnis :)

1-2min in i första hålet fick jag på en öring på 0.6kg! Det började med andra ord riktigt bra. Så pass bra att vi blev oroliga att vi skulle bomma resten av dagen pga detta. Börjar det bra brukar det ebba ut...

Vi testade några nya hål och efter kanske 1½ timme lurade Olle upp en i samma size. I slutet av dagen innan vi skulle hem testade jag att släppa ner myskan i första hålet igen. Skickade ner den på botten och vevade upp 10cm. Satte sedan fast spöt i skryllan för att smsa och när jag tittade ner igen knyckte spötoppen ordentligt.


När den kom upp till isen såg jag att den var riktigt fin, jag fick låta den slå och kämpa under isen en bra stund innan jag kunde få upp huvudet i hålet och nypa den över skallen. Riktigt fin fisk på 1.1kg :)

10cm is kändes tryggt även om den knakade ibland :-)

Dagens första, bet myskan redan efter 1-2min

Dagens andra fisk


44cm 1.1kg riktigt fet öring :)

/Pontus

2 kommentarer: