lördag 10 december 2011

Sörtjärn

Idag ringde klockan vid 07-tiden och det spöregnade ute! Men vi hade bestämt att vi skulle åka oavsett så vi packade bilen och drog iväg. Det var isbana hela vägen till Lucksta och där gjorde jag en felaktig vänstersväng och körde 1mil på en väg med 2decimeter snömodd, var nära att vi blev fast där.

När vi väl hittade rätt väg så var den inte såå otäck. Var framme vid 09.30 ungefär och vi var sist ut på isen. Cirka 2½decimeter snö/slask på isen och 10cm is.


Sofie tog första fisken efter 4minuter och jag fick min första efter 6min, 8 respektive 6hg vägde fiskarna. Några fler fiskar kom upp i närheten av oss inom en 15min period från det att Sofie drog sin första men sedan kom det inte upp nån fler på hela dagen.

Snacka om att komma ut och borra i rätt tid :)







 


/Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar