torsdag 29 december 2011

Huljen

Pga isbristen på Björköfjärden och Tynderösundet åkte jag ut till Huljen idag för att testa en del av sjön där jag vet att det finns stora mängder småmört och abborre på sommaren.

Davids föräldrar bor där ute och vi har fått bra med abborre och gädda i den här delen av sjön på sommaren. Idag var det ett otäckt lågtryck och inte alls väder för abbore...

Jag tror att jag borrade 53 hål och tycker att jag testade samtliga djup och platser där jag vet att det finns fisk på sommaren utan större resultat. Fick 2st 50grammare på 6meter när jag sicksackade över en djupkant.


Vet inte om fisken söker sig ifrån viken vintertid eller vad det är frågan om men idag var det dött :-)

Ungefär såhär betade jag av sjön idag.

/Pontus

2 kommentarer:

  1. Borrarna söker sig ifrån vikarna på vintern och man hittar de oftast mitt i sjön. Dvs där man normalt en sommar aldrig skulle få ett napp.
    Min erfarenhet iallafall. Min teori är att fiskarna vill ha 4C vatten, det finns bara på djupen i mitten av sjön, övriga vatten är kallare.

    SvaraRadera
  2. Kan säkert bli en tur till då ska jag testa den större delen av sjön!

    SvaraRadera