torsdag 29 december 2011

Tjärnåstjärn

Igår blev det en tur med farsan till tjärnåstjärn för lite rödingpimpel.
Glömde så klart att ta bilder, det blev bara en på hela dagen. Var upptagen med att försöka sätta mothuggen!

Det var riktigt bra fiske nästan hela dagen med napp hela tiden. Ingen aning om hur många som försökte sno min maggot men det var riktigt många. Missade hundratals känns det som. Vi fick inga bjässar, den största vägde säkert bara 6hg men vad gör det när det händer nåt hela tiden.
Jag lyckades landa 6st och farsan 8st. Flera fick gå tillbaks pga storleken på fisken.

Den enda halvtaskiga bilden jag lyckades ta på en liten röding

Tjärnåstjärn bjuder på riktigt roligt fiske om man inte jagar den stora och jag rekommenderar tjärnen till alla med fyrhjulsdrift, om man nu inte är sugen på en timmes promenad upp på ett berg med all utrustning.
Det var faktiskt en annan fiskare, en trevlig herre i 65årsåldern som hade gått upp hela vägen. DET är imponerande i den åldern får jag säga, själv hade jag inte orkat.

/Olof

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar