onsdag 18 januari 2012

Björköfjärden

Vad gör efter ett nattpass på jobbet när det duggregnar ute? Lägger sig och sover bort hela dagen kanske? Nej! Man sover 3 timmar kastar i sig lite frukost och sticker ut på Björköfjärden för att testa lite abborre

Var ute vid 10-tiden ungefär och sprang ut en kilometer på fjärden. Det var i princip blankis med lite snöfläckar här och där på hela fjärden och 15~ cm kärnis. Tur jag tog med mig broddarna för det var halkigt :)

Fick 20st mindre abborrar och en 3hektos i första hålet sedan borrade jag ett nytt och filmade en kvart sen började jag jaga lite matfisk. Tog med mig en 10-15 3hektos hem som jag nu har filéat och ska njuta av ikväll :)








B-fjärden

Ett bra hål! :)

/Pontus

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat Poppe!Imorgon åker jag till Kobbarna, ska jag önska lycka till med fisket....eller ? :-)
    Ecke

    SvaraRadera
  2. Höhö, stört, dum jävla fisk :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt, Vi ska ta någon tur på fjärden så du får lite tips på vinnande fiske där, :) Kul med film!

    SvaraRadera
  4. Låter bra Emil! Ser fram emot det :)

    /Pontus

    SvaraRadera