lördag 7 januari 2012

Kunsttjärn

Imorse åkte jag iväg själv mot Sörbygden för premiärfiske. Kom fram 08.30 en halvtimme innan starten och tog plats. Letade mig till en klunga som satt på ett grund där det hade varit bra förra året. Startskottet gick och det kom upp nån fisk här och där.

Det kom upp ganska mycket fisk på grundet, min första fisk kom en timme efter starten. Jag hade då bytt från blink och mormyska som jag fått så bra på tidigare till blänke/blink combo 15cm tafs och maggotagnad krok. Hugget kom då jag lagt ifrån mig spöt för att hälla upp kaffe.

Trodde att jag hittat dagens melodi då övriga i min närhet också fick på blink/blänke när prylarna låg still. Men jag kände tyvärr inget mer på hela dagen.

Allra bäst fiskade ett gäng som satt 10-15 meter ifrån mig lite närmare land. När jag gick hem gick jag förbi och kollade hur dom hade gjort. Dom hade fått alla fiskar på ungefär samma saker som mig men dom hade bara fiskat 1meter under iskanten.

Jag testade alla olika kombinationer av blänken och blinkar och myskor men att fiska halvmetern-metern under iskanten testade jag av någon anledning aldrig. 




/Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar