måndag 16 januari 2012

Grymt roligt fiske!

Idag tog Jag Ecke och Olle en tur till en ny sjö och ganska omgående på morgonen nappade några smårödingar. Vi hade väl fått 3-4 fiskar efter en halvtimme och haft några hugg.

Ecke irrade runt på sjön och hittade några gammelhål och började dra öring som abborre. Tror han fick 6-7st på 15-20min. Jag och olle sprang bort till honom med varsitt myskaspö när han drog sin 3e fick vi vara med och plocka några vi också.

Senare under dagen tunnades det ut lite med nån huggperiod som kom då och då. Men totalen är imponerande, tvåsiffrigt för samtliga!


Ecke: 1 Röding, 13 Öringar
Pontus: 1 Röding, 10 Öringar
Olof: 10 Öringar

Sen kom det upp nån liten abborre också. Vi behöll några matfiskar var men mycket fick gå tillbaka så det blir absolut en tur till hit så fort man får lite ledighet :)

Eckes första röding som fick simma tillbaka

Min första öring

Olle med dagens största
Jag och Ecke i full koncentration

Ecke halar upp ännu en öring

Perfekt krokning




/Pontus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar