fredag 27 januari 2012

Jobbig hike, trögt fiske men det finns andra sätt att ha kul!

Idag var vi i ljustorp och fiskade (försökte iaf) öring.
Vi var väl framme vid 08.30 ungefär men eftersom vägen inte är plogad fick vi pulsa i ljupsnön i 30-40min innan vi var framme vid vattnet.
Väl där så skickade vi ner våra myskor i vattnet men det var helt dött i typ 1 timme. Då tröttnade vi och började roa oss på andra sätt!
Först byggde vi ett exklusivt snöbord som är livsviktigt att ha när man är ute och fiskar.
Efter det så byggde vi ett snöfort utifall ryssen skulle komma.

 

Försvarsställning


Exklusivt pimpelbord

Efter byggandet återgick vi till fisket och vi båda bestämde oss för att byta myskor.
Det tog nog bara ungefär 3min innan den första högg på min myska och upp kom en fin ~6hgs öring.
1min senare så hade Pontus 1 hugg, ännu en minut senare 1 hugg till, och minuten efter det så satt den fast ändå upp till iskanten innan den bestämde sig för att kliva av.
Nu var det återigen dött nån timme innan dagens sista hugg på mitt spö som jag nu hade blänke på.
Det var ingen liten dussinfisk utan en riktigt fin rackare på 1.04kg.

Det snöade och var blåsigt hela dagen, tråkigt att inte Pontus fick nånting men vi hade trots allt rätt kul ändå.

Jag krånglar med maggotarna

Pontus harvar



1,04

En liten bit av vägen vi fick gå

/Olof

1 kommentar:

  1. Man har inte skojigare än man gör sig. Roligt skrivet. Intressanta foton.

    Eva L

    SvaraRadera