måndag 30 januari 2012

Knivtjärn

Idag drog jag och Ecke till med en heldag på knivtjärn.
Det började rejält trögt när vi fiskade med myska, de ville inte alls ha det idag.
Sedan bytte jag till blänke och blink och då lossnade det.
Började med en fin firre på 7-8hg.
Hade även flera hugg men det ville sig inte riktigt.
Nu bytte även Ecke till blänke men det gick inte alls för honom, fortsatt hugglös.
Nu small det istället på en rejäl bit på mitt blänke som kämpade på som bara den.
Jag drog åt bromsen lite och kunde efter lite möda lirka upp den mot hålet men det ville inte fisken alls vara med om som drog till med 3 rusningar innan jag fick upp den. Vågen stannade på 1.3kg vilket är min största pimpelfirre hittills i år!
Nu fick Ecke äntligen sitt första och enda hugg för dagen och kunde lyckligtvis även kroka den och få upp den på isen, en fin rackare på 5-6hg.
En hugglös timme efter detta åkte vi hem, båda rätt nöjda.


1.3kg




/Olof

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar